Trabzon
Site Haritası

Bir Sonbahar Pazarı

Bu günlerde sürekli takip ettiğimiz hava durumundan güzel haberler aldığımız oluyor, fakat kim hangi meteorolojiden bilgi alıyor bilmiyoruz. Sağanak yağışlı ve güneşli hava durumlarını aynı anda görmemiz mümkün. Bahse konu gün Pazar. Yani 13.10.2013. Yağmura yakalanmayı istemesek de göze alıyoruz ve iki gün öncesi gezi planını konuşmaya başlıyoruz..

Hava kapalı da olsa sahile yağmayacağını düşünerek hedefi Tirebolu belirleyip rotamızı çiziyoruz.

İlk durak “Vakfıkebir Terminali”, gezimizin kahramanıyla buluşma zamanı.

Pazar sabah 10.30 ve kısa bir kahvaltıdan sonra motor sesini dinlemeye başlıyorum.. Her şey hazır artık yola çıkabilirim.

depolar full, lastikler yeni asfaltlar görmeye hazırlar..

Depolar full, lastikler yeni asfaltlar görmeye hazırlar.

Hedef Tirebolu, çıkıyoruz yola.

yarım saat kadar süren yol ardından Tirebolu'dayız

Yarım saat kadar süren yol ardından Tirebolu’dayız.

hava bozmuş durumda..

Hava bozmuş durumda.

Daha sonradan öğrendiğim Alper’in sürpriz rotasını duyduğumda harika bir yol olacağını düşündüm. Tirebolu’dan Gümüşhane yoluna sapacaktık. Kürtün üzerinden Torul’a ulaşıp oradan Zigana’ya geçme planını anlattı Alper bana. Ama hava durumu Alper’i baya endişelendiriyor gibiydi. Benim içimse motosiklet sürme heyecanıyla yanıp tutuşuyor. Hava umrumda değil :) Kararı Alper’e bırakıyorum ama o da kararsız, bana sorup duruyor. :) 5 dk düşündükten sonra kararı;

'ya bırakıyoruz..

‘ya bırakıyoruz. :)

Yazı dönüş yolunu, tura dağları temsil ediyordu.

Sonuç TURA, devam etme zamanı.

sd

Yeni rotamız bu oldu.

yollar harika.. bir süre sonra güneş parlıyor..

Yollar harika, hava harika. Bir süre sonra güneş parlıyor. İyiki tura gelmiş diyoruz.

Kısa bir mola veriyoruz ve eski bir asma köprü farkediyoruz.

tirebolu-torul-zigana (15)

farkedip keşfetmemek olmaz tabi..;)

Farkedip keşfetmemek olmaz tabi. ;)

köprünün sonuna ulaştığımızda güvenlik tünelini karşıdan görebiliyoruz..

Köprünün sonuna ulaştığımızda güvenlik tünelini karşıdan görebiliyoruz..

dönüşe geçeceğimiz sıra bir atv farkediyoruz heyecanlı bi amca ve teyze durmak istiyorlar fakat trafiğe kapılıp devam etmek zorunda kalıyorlar..

Dönüşe geçeceğimiz sıra bir atv farkediyoruz heyecanlı bir amca ve teyze. Durmak istiyorlar fakat yolun ortasında durmayı tercih eden amcam trafiğe kapılıp devam etmek zorunda kalıyor.

mola bitiyor ve devam ediyoruz

Mola bitiyor ve devam ediyoruz.

Yollar harika; bol virajlı, pürüzsüz kuru asfalt ve yarı güneşli.

Molada konuştuğumuz ileri sürüş tekniklerini yolda uyguluyoruz; dıştan viraj gör, virajı içten al, hafif gaz açışıyla keyfi hisset ve başka viraj hazırlığına başla.

bu güzel virajı fotoğraflamak için duruyoruz

Bu güzel virajı fotoğraflamak için duruyoruz

tirebolu-torul-zigana (26)

Rakım yükseldikçe soğuk havayı hissetmeye başlıyoruz. Sıfırdan başladık ve hedefimiz 2032 m.

tirebolu-torul-zigana (31)

Torul’a ulaştık ve Zigana dağının yolunu tuttuk. Hem yokuş çıkıyor hem de viraj yapıyoruz. Oldukça eğlenceli ve zevkli bir yolculuk oluyor. Kısa bir mola veriyoruz. 1000 m civarındayız ve doğanın en güzel olduğu zamandayız.

bu güzel doğayı ölümsüzleştirmemek olmaz tabi

Bu güzel doğayı ölümsüzleştirmemek olmaz tabi

tirebolu-torul-zigana (29)

Yeşilden sarıya dönen Karadeniz mükemmel bir görüntü oluşturuyor.

tirebolu-torul-zigana (43)

Toplumda sarılaşma hareketini başlatan ağaçları yakalıyoruz :P

tirebolu-torul-zigana (40)

Zigana’da zirvedeyiz.

ve yine bir mola tünele çok yakınız..

Zigana tüneline çok yakınız.

Zirveyi geçtik ve artık yokuş aşağı iniyoruz. Tabiiki yine bol virajlı. Ama hava soğuk çok üşüyoruz ve karnımız iyice acıktı. Tesislere ulaşmalıyız.

kısa sürüşten sonra tesislere ulaşmış oluyoruz.. acıktık ve üşüdük.. içerde bi sürprizin beklediğini öğreniyorum

Kısa sürüşten sonra tesislere ulaşmış oluyoruz. Acıktık ve üşüdük. İçeride bizi bir sürprizin beklediğini öğreniyorum Alper’den.

ısınma zamanı şömine bizim için yanmış gibi.. hemen yanındaki masaya geçiyoruz

Isınma zamanı, şömine bizim için yanmış gibi. Hemen yanındaki masaya geçiyoruz. Sürprizin ta kendisi. Alper burayı yağmurlu ve soğuk bir Gümüşhane gezisinde keşfettiğini anlatıyor. O yüzden yine burada durmuşuz.

Yeterince kaldıktan sonra yol bizi bekliyor, gitmeliyiz.

dönüş için ideal mi tartışması :)

Dönüş için ideal mi tartışması :)

Tabi ki Cbr’lar bu yollar için başka şık denemenin lüzumu yok ;)

Durmadan devam ediyoruz. Hafif yağmur çiseliyor, yollar ıslak ve kalabalık.

Trabzon’a ulaşıyoruz. Benim yolum bitti fakat Alper’in  daha 50 km’si var. Başka gezilerde buluşmak üzere Ayasofya kavşağında ayrılıyoruz.

son fotoğraf..

Son fotoğraf.

Başka gezilerde, yazılarda buluşmak üzere. Farınız ve yolunuz hep açık olsun.