Trabzon
Site Haritası

Erzurum Gezisi

Bugünkü gezi rotamız Erzurum.

Bu sitede Erzurum ne alaka derseniz, Bozulan İki harddiscten ve kabettiğim binlerce fotoğraftan sonra diiğer gezilerimi de paylaşmaya karar verdim.

İlk rotam da Erzurum. Sabahleyin sandık başına gidip oyumu kullanıp yola çıkıyorum. 3 Farklı rota var, ben Kelkit, Köse, Bayburt, Erzurum yolunu tercih ediyorum.

Aylardan haziran:))

Navigasyon'a Erzurum diye girdim, Yakutiye Medresesinin önüne kadar gelip arabayı park ettim. Erzurumda en sevdiğim olaylardan biri arabayı istediğin yol kenarına güzelce park etmen:))

Önce Yakutiye Medresesi etrafında bir tur atıyoruz

Etrafında gezindikten sonra sıra geldi içeri girmeye,

Giriş ücreti 5 Tl ve müzekart geçerlidir.

Dışı ayrı içi ayrı güzel Yakutiye Medresesinin.

Osmanlı paralarıyla başlayalım paylaşıma.

Bu aralar "paracıklar, paracıklar" reklamını çok izledim herhalde, onun etkisiyle  paralarla başlayım

Medresenin içinde gezecek epeyce bölüm var, hepsini paylaşmak zor bazılarından bir kaç kare paylaşayım sizlere

Düğüne hazırlanan bir gelin.

Hiç Muhteşem Yüzyıldaki Hürrem Sultan ve diğerlerinin kıyafetlerine benzemiyo:))

Neyse Yakutiye Medresesinden çıkıyoruz Çağ Kebabı Yemeye gidiyoruz.

Ya bu bildiğimiz dönerin yan yatmışı;))

Çağ Kebabını yiyip kendimize geliyoruz.

Restorandan sonra karşımıza Taşhan çıkıyo ama maalesef kapalı içine giremiyoruz.

Taşhandan yukarı doğru çıkıyoruz. Ulu Cami karşımıza çıkıyor.

Ulu Cami'nin hemen yanında Çifte Minareli medrese ama ne yazık ki Tadilattan dolayı kapalı. Çifte Minareli Medresinin hemen arkasında da üç Kümbetler.

Erzurumun en güzel yanı tüm tarihi iç içe, bir günde rahatlıkla gezilebilir.

Üç Kümbetlerin aşağısında ve yukarısında eski Erzurum Evleri Yer alıyor

Üç Kümbetlerden 5 dakika yürüyüş mesafesinde de Erzurum Kalesi

Erzurum Kalesi ve içinde Camisi

Kalenin içinde Erzurum Saat Kulesi var.

Sizi bilmem ama ben böyle yerlerde gezinirken huzur buluyorum

Saat kulesinden Erzurum'u izleyebilirsiniz. Her taraf görünüyor.

Bu fotoğrafa dikkatle bakarsanız. Ulu Cami, Çifte Minareli medrese ve Üç Kübetleri görebilirsiniz ve de birbirlerine ne kadar yakın olduklarını.

Erzurum Atlama Kuleleri

Erzurum kalesinden sonra son durağımızı olan Tabyalarına doğru yola çıkıyoruz. Diğer Tarihi yerler gibi Tabyaları içiçe değil, biraz uzakta yürüyerek gidilemez, araç lazım. Kaleden bakınca Mecidiye çok net görebiliyorsunuz.

Erzurumdan rahatlıkla görünen Aziziye Tabyalarının yolunu karıştırsak da sonun da Tabyalara ulaşıyoruz.

Tabyalardan Erzurum manzarası

Nenehatun Mezarı da Aziziye Tabyalarında

Aziziye Tabyalarını gezdikten sonra Mecidiye Tabyalarına geçmek isteki ama Türk Usulü yol yapım çalışması olduğundan dolayı gidemedik.

Bu kadar yeter herhalde fotoğrafların büyük hallerini görmek için Fotoğraf Albümü bölümüzü ziyaret edebilirsiniz.