Trabzon
Site Haritası

Sis Dağı Yaylası Gezisi

Yazdan kalma havalar yaşadığımız bugünlerde Mehmet ile çarşıda oturmuş “yarın nereye gitsek” diye düşünüyoruz. Aklımda Hıdırnebi Yaylası’na gitmek var.  Birbirimize rotalarımızı sunarken yanımıza gelen arkadaşlar da gezi planımıza dahil olmak istiyorlar. Ortak kararımız Sis Dağı Yaylası oluyor. Sis Yaylasına çok gitmiştim ama motosikletle hiç gitmemiştim. O yüzden çok cazip geliyor. Hemen planı yapmaya başlıyoruz. Planımıza göre 2 motosiklet, 1 araba ve 4 kişiyiz. Sabah 8.30′da buluşup alışveriş yapacağız ve 9′da yola çıkacağız. Eğer geç kalan olursa Mehmet ve ben beklemeyip gideriz diye uyarımızı da yaparak ayrılıyoruz. :)

Sis Dağı Yaylasının rakımı 2182m ve sahilden 40km yukarda.

Koordinatlar: 40 53′ 05.99K   39 06′ 01.44”D

Gezi Tarihi: 20.10.2013 Pazar

sad

Rotamız bu şekildeydi. B-D arası stabilize. Sis Dağı Yaylası C noktasında.

sis-yaylasi (1)

Sabah uyandığımda penceremden Vakfıkebir. Hava çok güzel.

sis-yaylasi (2)

Hazırlanıp çarşıya iniyorum. Saat 8.25. Her zamanki gibi ilk gelen yine ben :)

sis-yaylasi (3)

10 dakika sonra Mehmet geliyor ve diğer arkadaşları bekliyoruz.

sis-yaylasi (4)

Saat 8.55. Taner ve Oğuz da geldi. Öğreniyoruzki başka gelecek olanlar da varmış. Saat 9′da yola çıkmak yalan oldu gibi. Onları bekliyoruz.

sis-yaylasi (5)

Bir motor bir insana bu kadar yakışmaz. :)

Gelecek olan arkadaşları beklerken sayımız giderek artmaya başladı. Geziden haberi olan katılmak istiyordu. Haliyle bekleme süremiz de arttı. Artık 2 motosiklet, 2 araba ve 10 kişiyiz. Arabalardan biri KAMYONET :) Ancak saat 10.30 gibi yola çıkmaya hazır olabildik.

sis-yaylasi (6)

Yola çıkmadan önce saat ve km

sis-yaylasi (7)

En sonunda yola çıkabildik. Şalpazarı’na doğru gidiyoruz.

sis-yaylasi (8)

sis-yaylasi (9)

Şalpazarı’nı geçtik ve yol artık stabilize. Benim ve motosikletim için zor ve yorucu ama yaylaların tadını aldım bir kere. Hiç sorun etmiyorum. Bana enduro lazım :)

sis-yaylasi (10)

Kahvaltı için durup uygun bir yer arıyoruz.

sis-yaylasi (11)

sis-yaylasi (12)

sis-yaylasi (13)

Burada kahvaltı yapabilir miyiz derken aniden sert bir rüzgar başlıyor ve yola devam etme kararı alıyoruz.

sis-yaylasi (14)

sis-yaylasi (15)

İleride daha güzel ve rüzgarsız bir yer bulmak için buradan ayrılıyoruz.

sis-yaylasi (16)

Hiç acımıyorum :)

Stabilize yolda grubun gerisinde kalıyorum. İyice geride kalınca bende yetişmek için hiç uğraşmıyorum ve arada durup fotoğraflar çekiyorum. Sonbaharda yeşilden sarıya dönüş manzaralarını kaçırmak istemiyorum.

sis-yaylasi (17)

sis-yaylasi (18)

sis-yaylasi (19)

sis-yaylasi (20)

sis-yaylasi (21)

sis-yaylasi (22)

Görünürde kimsecikler yok. Neyse fotoğraf çekmeye devam. Benim keyfim yerinde:)

sis-yaylasi (23)

sis-yaylasi (24)

sis-yaylasi (25)

Az ilerde arkadaşları buluyorum. Güzel bir yer bulmuşlar ve kahvaltı için hazırlıklara başlamışlar.

sis-yaylasi (26)

Sis Dağı’na geldik fakat hedefimiz burası değil tabikide. Gözümüz yükseklerde :)

sis-yaylasi (27)

Onlar hazırlayadursun ben biraz etrafı gezeyim.

sis-yaylasi (28)

sis-yaylasi (29)

sis-yaylasi (30)

Sanırım  oraya çıkacağız.

sis-yaylasi (31)

Kahvaltı faslı bittikten sonra Mehmet’in yeni aldığı motorunu deniyoruz. Ktm 640 Lc4. Çok hoşuma gitti.

sis-yaylasi (33)

Sis yaylasına geldik.

sis-yaylasi (32)

Ama yayla demeye bin şahit ister. Burası resmen şehir olmuş. Pembe boyalı ev bile gördüm !!!

Neyse biz yaylanın yayla olan kısmına odaklanıyoruz ve çıkabildiğimiz kadar zirveye çıkmaya çalışıyoruz.

sis-yaylasi (34)

O kadar rüzgar var ki Mehmet Ktm’yi kontrol etmekte güçlük çekiyor. Ben de gözümü karartıp Cbr’ım ile oraya çıkmaya çalıştım. Bir yere kadar çıktım fakat arka teker çimende patinaja düştüğü için daha fazla çıkamadım. Motoru bırakıp yürüyecektim ama rüzgar çok fazla olduğu için motoru düşürür endişesiyle geri dönüp bir evin yanına motoru park ettim. Ama şunu anladım ki motorla yol dışında sürmek çooook zevkli. Bana kesinlikle enduro lazım :)

sis-yaylasi (35)

sis-yaylasi (43)

sis-yaylasi (44)

sis-yaylasi (45)

Çok rüzgar var ve çok soğuk. Hatta titriyoruz. Daha duramayıp inişe geçiyoruz.

sis-yaylasi (46)

Benim motorum aşağıda olduğu için arkadaşın kamyonetiyle iniyorum. İYİKİ KAMYONETLE GELMİŞ :)

sis-yaylasi (47)

Motorumu aldım ve yola devam ediyoruz. Asıl işkence şimdi başlıyor benim için. Bu motorla yokuş aşağı inmek  çok yorucu. Bana enduro lazım abi

sis-yaylasi (51)

Bu yüzden ikide bir duruyorum. Durmuşkende fotoğraf çekiyorum.

sis-yaylasi (48)

sis-yaylasi (49)

sis-yaylasi (50)

sis-yaylasi (52)

En zoru ise bu yolda bu motorla yokuş aşağı virajları almak.

sis-yaylasi (53)

Bu görüntüler yüzünden bir türlü ilerleyemiyorum. Her döndüğüm virajda karşıma daha güzel manzaralar çıkıyor. Durup çekmeden de olmuyor.

sis-yaylasi (54)

sis-yaylasi (55)

sis-yaylasi (56)

sis-yaylasi (57)

Yok yok bu sefer ben çarpmadım.  Hazır çarpılmışını buldum. Henüz bir domuza çarpmışlığım yoktur. :)

sis-yaylasi (58)

sis-yaylasi (59)

sis-yaylasi (60)

sis-yaylasi (61)

sis-yaylasi (62)

Öğle yemeği için burada duruyoruz. “Göllü Alan” isimli bir yer. Göl nerede diye sormayın ben aradım bulamadım. Göl bulmakta pek marifetli değilimdir zaten. Bkz: Artabel gölleri gezim :)

sis-yaylasi (63)

Gaza gelip artistliğe soyunan Mehmet…

sis-yaylasi (64)

sis-bat

…ve sonrası :)

sis-yaylasi (68)

Motoru hep birlikte çamurdan çıkardıktan sonra asıl işimize bakalım artık.

sis-yaylasi (66)

Asıl işimiz tam olarak bu.

sis-yaylasi (67)

sis-yaylasi (65)

Yedik, içtik, eğlendik artık eve dönme zamanı. Toplanıyoruz.

Ama bir sorunumuz var. Sorunsuz bir gezi yapsam dişimi kıracağım zaten.

Polarımı çıkarıp arka çantanın içine atıyorum, montumu alıyorum ve çantayı kilitliyorum.Montumu giyip anahtarı arıyorum ama bulamıyorum.

Anahtar nerede?

Kahretsin!

Anahtar poların cebinde kaldı ve polarda arka çantanın içerisinde. Çanta da kilitli. Anahtarsız nasıl mı kilitledim. Çantayı üstten bastırınca anahtara gerek kalmadan kapak kilitlenebiliyor.Koskoca Givi’nin yaptığı tasarıma bak şimdi. Anahtarsız niye kilitlenmesine izin verirsinki :)

Ne olacak şimdi?

Neyseki arabalardan bir tanesi KAMYONET.  Şansıma kamyonette ip de varmış :)

sis-yaylasi (69)

Motoru kamyonete yükleyip bağlıyoruz.

a

Sonuç olarak oluşan manzara bu. :) Bende kendime ceza veriyorum ve motorumun yanına tabure koyup, 40km boyunca onunla beraber kasada yolculuk ediyorum. :)

sis-yaylasi (70)

Kasadan manzaralar :)

sis-yaylasi (71)

Arkadan gelen de Mehmet :)

Eve geldiğimde yedek anahtarları aldım ve motosiklet hayatıma kaldığım yerden devam ettim :P

Size tavsiyem boyun anahtarlığınızı almadan geziye çıkmayın veya yanınızda bir kamyonet bulundurun. Birde hala geçmediyseniz bir enduroya geçin :)

Aynı gezilerde görüşmek dileğiyle yolunuz açık, anahtarınız boynunuzda olsun. :)